VRAT I DEKOLTE: PRAVILNA NJEGA

Posted by Dear Skin at 22:56

Jedan od najvećih ženskih izdajica godina - vrat kojem posvećujemo premalo pažnje. Vrlo često gledamo razne fotografije slavnih žena i ono što me zapanjuje je upravo koža vrata i dekoltea. Mislim, slavne i bogate osobe imaju dovoljno novca, stručnjake i razne timove koji se brinu o izgledu ali opet ne polažu previše pažnje na te dijelove tijela. Tako imamo prilike vidjeti lice koje je super njegovano, zategnuto i mladoliko a vrat i dekolte kao da su od druge osobe: opuštena koža, neujednačeni ton kože i bore. Nažalost, nisu zvijezde jedine koje više brinu o njezi lica i očiju, sve više primjećujem isti slučaj u svojoj okolini. 
Prosječna rutina izgleda ovako: umivanje, eventualno tonik, serum i krema na lice i idemo van. Poznato? Danas ću Vam pokušati objasniti koje su najčešće greške kod njege vrata i dekoltea i kako ih popraviti.
ZAŠTO NJEGOVATI VRAT? Koža na vratu i dekolteu je puno tanja, ima manje lojnih žlijezda i samim time se koža ne podmazuje prirodno, a kada nema vlage, gubi se elastičnost i stvaraju se bore

GREŠKE I KAKO IH ISPRAVITI:
  • zanemarivanje njege: mi žene kao žene, priuštimo si serume, kreme, razne maske i preparate za njegu lica, a kako znamo, kozmetika je postala priličan luksuz. Samim time, štedimo te skupocjene kutijice nanoseći proizvode samo na lice. A što je s vratom? Obično ne nanosimo ništa ili eventualno body losion. Krivo, ono što je potrebno licu, potrebno je i vratu i dekolteu, zato ne zaboravite nanositi preparate i na ta područja.
  • nepravilni položaj: volite li ležati s podbočenom glavom u krevetu i tako čitati knjigu ili surfati? Upravo takvi položaji rade grozan podbradak, boraju kožu na vratu i vrlo brzo postaje opuštena.
  • zanemarivanje SPF zaštite: prve zrake sunca i obično biramo odjeću koja ima veće otvore oko vrata. Najbolje bi bilo to ne raditi i maksimalno odjećom štiti kožu vrata i dekoltea, ili barem obilno nanositi kreme s UV zaštitom i na ta područja. Sunce inače dobrano "udara" upravo na te dijelove tijela i zato ne čudi da nam ljeti upravo koža na dekolteu najprije pocrveni.
  • masaža vrata i dekoltea: masaža od nekoliko minuta dnevno dok npr. gledamo TV čini čuda. Malo ulja na to područje i lagano prstima masirati kožu u smjeru odozdo prema gore i napravile ste puno!
POSEBNE KREME ZA VRAT? 
Neki brendovi u svojoj ponudi imaju posebne kreme namijenjene području vrata (Neck cream). Vjerojatno ste poput mene često odmahnule rukom i vrlo rijetko dale novac za takav proizvod. 
U čemu je fora? Takve kreme bi trebale imati veću koncentraciju sastojaka protiv bora i opuštene kože (vitamini, antioksidanti, retinol i slično), međutim vrlo često se radi o običnom marketinškom triku i u sastavu takvih posebnih preparata nema nište bolje nego i u samim kremama za lice. Ukoliko ipak naiđete na posebnu kremu za vrat koja sadrži veću koncentraciju, a budžet Vam to dozvoljava, priuštite si, no moja preporuka je da koristite serume i kreme kojima inače njegujete lice.

KAKO NJEGOVATI VRAT I DEKOLTE:
  • poput njege lica, i ovdje je ključna PREVENCIJA. Nemojte dozvoliti da Vam je koža na tim područjima nezaštićena hidratantnim kremama i/ili preparatima s UV zaštitom
  • ako Vam je lice masno pa na njemu koristite matirajuće kreme, za vrat i dekolte će Vam ipak trebati posebna hidratantnija krema
  • izbjegavajte nepravilne položaje glave i stvaranje podbratka
  • piling i maska: poput lica, i na ovim područjima koža zahtjeva dodatnu njegu, pa sljedeći put kada budete koristile piling i masku, nanesite iste  na vrat i dekolte
  • gimnastika i masaža: masažu sam Vam već opisala, a postoje posebne vježbe koje rade na elastičnosti ovog područja. Ja preferiram vježbe iz knjige "Gimnastika lica" o kojoj sam vam pisala u ovom postu, no postoji niz vježbi na internetu koje možete lako savladati i ubaciti u svoju tjednu rutinu.
  • biljna ulja su divna njega tog područja zato što većina sadrži vitamin E i ostale dragocjene sastojke. Topla preporuka da njegujete ovo osjetljivo područje hladno prešanim biljnim uljima koja ujedno služe i kao pomagalo prilikom masaže.

AKNE NA VRATU: Akne koje se pojavljuju na vratu, osobno smatram najgorom vrstom. Obično su znak nekog hormonalnog disbalansa, pa tako kada se pojavi na mom vratu, odmah znam da je neka cista "poludjela". Takve akne sporo prolaze i najteže ih se riješiti. Nakon svega isprobanog, kod mene najbolje rezultate daje cinkova krema. Nemojte koristiti agresivne preparate na području vrata jer će slabo pomoći, a riskirate isušivanje kože.

IMA LI SPASA? Već primjećujete da je koža na dekolteu i vratu "starija" i opuštena? Osim skupih tretmana koji daju brze rezultate, ne brinite. Intenzivna njega i promjena loših navika mogu u kratkom vremenu napraviti veliki pomak
Retinol, skoro najmoćniji sastojak protiv bora može u nekoliko mjeseci napraviti drastične promjene pa razmislite o intenzivnoj kuri. 

Brinete li o koži vrata i dekoltea ili su i Vama u fokusu lice i kosa?

33 komentari:

  1. i meni :)
    ali ja brinem o vratu i dekolteu, samo vidim da ih bore vole :(

    OdgovoriIzbriši
  2. a to si u pravu, ja čitam knjige svaku večer u krevetu i primjetila sam da mi se stvara podbradak :-(

    OdgovoriIzbriši
  3. Wow, sto imas jako lijep njegovan vrat i dekolte, svaka cast!!! Kao da imas 20 god. :)) Bas se vidi da se brines o pod podrucju koji je cesto "zaboravljen".

    OdgovoriIzbriši
  4. Moram priznati da rijetko vodim računa o njezi vrata i dekoltea! Jednostavno zaboravim.....i da, primijetila sam kako mi se po vratu stvaraju bore! Kupila sam kremu za vrat i dekolte , nije skupa, ali sam je koristila svega 2-3 puta. Moram poraditi na tome!

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja imam 21. "samo" :D, ali obavezno pri tusiranju radim pilling vrata i dekoltea, ali ne mazem :/
    Imam problem sto cesto imam gadne pristeve na dekolteu i nikako ih se rijesiti, a na vratu imam one kao "urezane" crte-ako me razumijes.
    Htjela bih se rijesiti toga, a ne znam kako

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Prištevi na deklteu također mogu biti zbog hormona, obavezno ih provjeri. A što se tiče njege tog područja, pripazi da ono što stavljaš nije komedogeno.

      Izbriši
  6. Pogodila si u ''sridu''! Na lice stavljam tonike, ovlaživač, serume, kremice raznih vrsta, a vrat - eventualno sa maslacem za tijelo kad ga mažem! Peeling nikad :(

    OdgovoriIzbriši
  7. E svaka cast i potpuno se slazem. A isto tako priznajem i da ne mazem kreme za lice na vrat. I od danas cu to vala da promenim!

    OdgovoriIzbriši
  8. Počela sam da brinem o svemu po malo ove godine,nadam se da nisam zakasnila ,divan post kao i uvek :*

    OdgovoriIzbriši
  9. Hvala na super podsjetniku! Upravo sam išla nauljiti vrat. :)
    Inače, koja biljna ulja preporučuješ za njegu navedenog područja?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svako ulje pod uvjetom da je hladno prešano jer većina ima puno vitamina E i ostalih antioksidanata. Moja najdraža su avokado, argan, koštice marelice i maslinovo.

      Izbriši
    2. Hvala na odgovoru. Ja koristim za lice avokado, lješnjak i divlju ružu (prema preporukma na tvom blogu :D).
      Mislim da ću probati onda i argan i marelicu. :)

      Izbriši
    3. Pa odlična su to ulja, moja najdraža! Definitivno možeš s njima i na vrat. Inače je vrat malo osjetljiviji od lica pa volim staviti koštice marelice koje su super za jako osjetljivu kožu.

      Izbriši
    4. Shoppiiiiing! :D

      Izbriši
  10. Prelep ti je vrat, bas se vidi da ga fino negujes.

    Ja zaista vodim racuna o nezi vrata i dekoltea, kad god mazem lice kremom mazem i njih. Trenutno koristim Martine Gerhardt kremu sa Shea Buter-om, odlicna je. Ubacicu sad u njihovu negu i ulje kostica grozdja, citala sam da je ono odlicno za negu izboranih podrucja.

    Imam par prilicno urezanih bora na vratu, ne znam vise kako da ih se resim. Razmisljala sam o laserskom uklanjanju, jer ako ih sad imam tako sa 23 godine kako ce biti kad budem starija. Moja mama je izrazito mladolika, ali isti problem ima sa borama na vratu, verujem da je to genetski.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala, ja vrat i dekolte tretiram isto kao lice, čak ponekad i jače. Urezane bore mogu biti i posljedica nekog položaja, pripazi da ne radiš neke položaje glavom koji ih uzrokuju a super su i masaže i gimnastika kao prevencija :)

      Izbriši
    2. Tek kad si ti to napisala u postu, primetila sam da volim da lezim sa podbocenom glavom, a u tom polozaju mi je vrat savijen. Sad to ne radim, jer se odmah setim sta si napisala. :)

      Izbriši
  11. Tvoj blog je prava enciklopedija! Hvala za ovaj post jer definitivno premali žena posvećuje pažnju ovom dijelu :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Slažem se, puno žena ne posvećuje pažnju ovom području koje je vrlo važno i pravi "izdajica".

      Izbriši
  12. Počela sam od nedavno stavljati kremu i na vrat pa ću tako i nastaviti :) I ja sam ga zanemarivala pa se nadam da sam krenula s njegom na vrijeme. Super post Martina, što reći, kao i uvijek!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bravo, kreme i ostali proizvodi idu i na vrat tako da sad dok si mlada usvoji to kao rutinu. Hvala :*

      Izbriši
  13. Gotovo uvijek umasiram ulje i na vrat i na dekolte kada radim masažu lica, isto tako kada stavljam kremu na lice, spustim se i na vrat. Navikla sam se i to mi ne predstavlja problem jer znam da će imati dugoročne učinke :) Inače, imaš predivnu kožu vrata i dekoltea, to sam primijetila i jučer ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti, odavno sam ti rekla da ti je ten prelijep i samo nastavi da ga paziši maziš :)

      Izbriši
  14. Huh, definitivno ne postupam pametno kad je vrat u pitanju, nije da nisam svesna svega ovog šta si napisala, ali jednostavno zaboravljam na njega, ni ne setim se da ga namažem,a kamoli uradim piling ili stavim masku :(

    OdgovoriIzbriši
  15. Post je odličan -kao i obično...
    od gimnastike protiv podbratka ja jednom-tjedno odradim OAX. -
    O-širom otvorenih usta pokušaj skupiti usne kao da ćeš reći o ali da vilica ne zatvaraš
    A- rastvori usta kao lav i napni sve moguće i nemoguće vratne mišiće.
    X- stisni vilicu a donju usnu rasteži prema dolje :-( baš ovako kao tužni smajlić i naravno opet napni sve moguće i nemoguće mišiće
    Sve se ponavlja 5-10x za prvi put treba početi sa 5x jer ćeš sutra upoznati bol svih mišića vrata za koje da tada nisi ni znala da ih imaš... ali podbradak nećeš imati garantiram!!
    Ja ovo prakticiram od svoje 18 godine i sa ponosom mogu reći da u četrdesetoj podbratka nema bez obzira kako spavala ležala i čitala....:-)
    sorry za dugi komentar ali baš sam ovo htjela podijeliti s tobom-i ostatkom ekipe
    Lp. Joj što ja uživam u ovim tvojim postovima

    OdgovoriIzbriši
  16. Odličan post :)
    Svakako ću obratiti više pozornosti na vrat i dekolte <3

    OdgovoriIzbriši
  17. auuuh :( ovako, ponekad se brinem i da stojim podbočeno kad sam naslonjena nad stol, ili kad gledam tv na kauču. i ja sam isto razmisljala o kremama i maskama koje koristimo za lice samo sto u njihovu primjenu za vrat i dekolte nisam bila sigurna. ljeti obavezno stavim kremu sa spf, ali nosim odjeću koja mi najvise odgovara mada sam prošlo ljeto po najgorem suncu bila u kratkim rukavima i manjim otvorima na majci. eh, i ovo za bogate, nije ni meni jasno tu drastičnu razliku sam primjetila i ja. svi gledaju lice a što je vrat izgleda kao pureći nema veze :P

    OdgovoriIzbriši
  18. Ja sam jos u trudnoci koristila kokosovo ulje i za stomak, pa i dekolte. Na stomaku nisam dobila nijednu striju, a cini mi se da su mi bore na dekolteu manje. Da ne pricam o sjaju koji je koza dobila. A tek miris :)

    OdgovoriIzbriši
  19. meni sve kreme izazivaju prišteve na vratu...i onda im treba sto godina da ih saniram i da se povuku...ne znam više što da radi...nemazanjem vrata riješavam problem s prištićima ali riskiram neminivnu pojavu bora :/

    OdgovoriIzbriši