OPSJEDNUTOST IZGLEDOM: KAKO JE SE RIJEŠITI?

Posted by Dear Skin at 00:07

Nastavno na moj prethodni post (klik) u kojem sam vam pokazala kako izgleda punjenje nazolabijalnih bora filerom, očekivano su mi stizali desetki mailova i poruka žena kao i  muškaraca koji već koriste filere ili se tek spremaju. Kažem očekivano jer eto, kod nas još uvijek postoji mentalitet da je ovaj zahvat nešto krivo ili citiram "opsjednutost izgledom". Naravno, takvi uvjetno rečeno negativni komentari su uvijek najglasniji i očekivala sam takve "napade" što me priznajem, motiviralo za današnji post.
Klasični scenario izgleda ovako: probudimo se ujutro, pogled u ogledalo kaže da treba neke stvari srediti prije izlaska pa sukladno tome nabacimo nešto šminke, popravimo frizuru, oblačimo odjeću koja nam najbolje pristaje, koja kap parfema i eto nas spremnih za dan. Ovo je uobičajeno većini osoba, no kada postajemo opsjednuti izgledom?
Tjelesna dismorfija je “opsjednutost nekim nedostatkom u izgledu, koji osobu jako opterećuje ili je ometa u njenom društvenom životu, na poslovnom planu te na drugim važnim područjima života”.
Kažu da osobe oboljele od ovog poremećaja vide sebe ružnima, ili preuveličavaju beznačajne nedostatke. Studije pokazuju da je jako malo oboljelih od ovog sindroma (svega1-2% populacije) te da ih karakterizira:
  • neprestano gledanje u ogledalo
  • opterećenost nezadovoljstvom izgledom
  • izoliranost od okoline pa čak
  • sklonost samoubojstvu
Generalno rečeno, svaka žena vidi svoje nedostatke većima nego oni jesu, neprestano kukamo oko kose, bora, debljine ili mršavosti, velikog nosa ili malih usana. Činjenica je da se često gledamo u ogledalo, priznale vi to ili ne. Znači li to da smo svi pomalo opsjednuti izgledom? 
Puno puta smo zaključili da su većinom krivi časopisi i reklame koje nas bombardiraju fotografijama savršenih žena i muškaraca pa još kad nam netko sa strane naglasi kako imamo neki nedostatak, citiram zadnji komentar na svoj izgled: "ja bih na vešem mjestu NOS operirala..izgleda kao boksački..tek onda ćete izgledat lijepo..." naravno da pokušavamo svim silama ostaviti najbolji dojam.

Kako prestati biti opsjednut izgledom?
  • nemojte vježbati i paziti na prehranu, postoji opasnost da ste opsjednuti izgledom svoga tijela.
  • ne odlazite frizerima niti stavljajte ekstenzije na kosu jer to spada u opsjednutost izgledom svoje kose.
  • ne odlazite na nikakve kozmetičke i dermokozmetičke tretmane jer šta vas briga ako lice nije savršeno, niste valjda opsjednute?
  • svoje rijetke obrve i trepavice nosite dostojanstveno, ne stavljajte ekstenzije trepavica i nemojte tetovirati obrve
  • ne koristite make up niti kozmetiku za lice osim higijenskih potrepština, šta ima veze ako su vam usne nejednake, imate blijedi ten ili su vam oči prirodno male  a podočnjaci tamni, bore od dehidracije također nosite ponosno.
  • ne stavljajte gel na nokte niti ih nemojte lakirati, niste valjda opsjednute svojim noktima?
  • nikakvi anti-age pojmovi ne dolaze u obzir jer vjerojatno ste pogođeni poremećajem gerantofobije (klik).
  • filer, botox, blefaroplastika? Sačuvaj Bože, zar glumite tinejđerku? Nema veze što se ne možete vidjeti ujutro vječito sivog i umornog tena, nema veze što imate duboke bore na čelu od mimike lica: starite dostojanstveno idućih 30-40 godina.


I tako...nadam se da su vam moji savjeti pomogli. Kada ih počnete primjenjivati postoji velika mogućnost da se oslobodite opsesije vlastitim izgledom jer kako kažu: ljepota dolazi iznutra i nemojte slučajno imati manjak samopouzdanja radi toga jer će vjerojatno svi oko vas prepoznati vaš dostojanstveni stav i prihvatiti vas takve kakvi jeste.

I da! Nemojte pratiti beauty blogove i portale, tu ionako nema interesa za one koji ne brinu o izgledu.

Patite li od tjelesne dismorfije ili ste onako samo malo opterećeni vlastitim nedostacima ?

40 komentari:

  1. Hahahaha sjajno :D Amish community approves this post. :D

    OdgovoriIzbriši
  2. Zaboravila si napisati da ne peremo zube, znam mnoge koji su opsjednuti vlastitim zubima i stalno posjećuju stomatologe da ih izbjele :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Naravno, što ima veze ako su vam zubi prirodno žuti, živite s tim :)

      Izbriši
  3. Ozbiljniji problem je opsjednutost tudjim izgledom, svojim mislim da to i ne postoji jer od pranja zubi do sve cesce prisutnosti botoxa i filera je postala njega, nekom primarna, nekom luksuz.Ja sam izbockana ko zvijezda Pink televizije,znat ce ovi iz Srbije sta je to...al s mjerom, nitko mi ne zna i nitko ne primjecuje, al vidi se svjeziji izgled. Ja sam sretnija, zadovoljnija ,oko mene se lijepse dise, zracim pozitivnije, ne bljujem vatru po blogovima...i ne pricam price da ljepota dolazi iznutra.Ne dolazi sem ako nemate rengen oci..ljepota se vidi izvana, a samopouzdanje steceno vanjskim izgledom dolazi iznutra i to je dobitna kombinacija za zenu.
    Sandra

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Apsolutno se slažem, mislim da je danas veći problem: opsjednutost TUĐIM izgledom :D Sve što se radi s mjerom i dok izgleda prirodno te utječe na samopouzdanje i društveni život je po meni potpuno ok. Nitko ne želi izgledati poput Nicole Kidman ili Michaela Jacksona već utjecati na ono malo što može život učiniti ljepšim, hvala Bogu danas je sve dostupnije i lakše.

      Izbriši
    2. Anonimna komentatorko skidam kapu,a i tebi Maritna:DDD

      Izbriši
  4. Ja sam jučer shvatila da te obožavam, a danas sam shvatila da te još više obožavam, plačem od smijeha xD

    OdgovoriIzbriši
  5. Hhahhahah ma zakon si :D Stvarno sam umišljena... to sam sad shvatila.. A ja mislila nemam samopouzdanja :D

    OdgovoriIzbriši
  6. Slažem se s gornjim komentarom - treba brinuti svoju brigu. Mene uopće ne brine što netko radi iz sebe, dapače, podržavam ako će zbog toga biti sretnija i veselija osoba. :) Isto tako, smiješni su mi dušebrižnici koji svisoka komentiraju svakog tko u svoj izgled ulaže više truda i vremena od pranja zubi i eventualnog umivanja. Naše tijelo je naš hram, i treba se brinuti za njega. Netko posvećuje više pažnje kosi, netko mišićima, netko eliminaciji bora... Svatko ima nešto što ga smeta, dok je s drugim nedostacima skroz ok. Nismo zato bolji, niti lošiji od ostalih. :) A danas je jako moderno dijagnosticirati sve i svašta, pa me ne čudi niti da se termin opsjednutost razbacuje na sve strane. Na kraju krajeva, koga briga. :D Svatko nek radi što ga veseli, dok god ne šteti drugima. :)

    OdgovoriIzbriši
  7. hihi ovaj post me više nasmijao nego sam ga shvatila ozbiljno. po ovome definitivno spadam u one opsjednute izgledom :D

    OdgovoriIzbriši
  8. Potpisujem brush stash, ako te veseli i mozes di priustiti, samo daj. Imam pitanje, mislila sam da se termin muskularna dismorfija odnosi na osobe koje vjezbaju, imaju vecu misicnu masu, ali su stalno nezadovoljni velicinom misica pa jos vise vhezbaju, koriste steroide...?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kada sam proučavala od koje to bolesti ja to bolujem, naišla sam na pojam "muskularna dismorfija" koja je u priručniku The Merck Manual of Diagnosis and Therapy opisana kao što sam gore napisla, za razliku od bigoreksije koja znači iskrivljenu sliku o vlastitom tijelu ali vjerojatno je to slično ako ne i isto

      Izbriši
    2. Bolesti od koje ti bolujes :))) ma ja sam to davno ucila za neki ispit pa nisam bila sigurna. Ali evo, pogledala sam u Merck, jer ga imam, i cisto u edukativne svrhe bloga, ovo o cemu ti pises je tjelesna dismorfija, a muskularna (misicna) se odnosi na misice.

      Izbriši
    3. Odlično, sad znamo pravi pojam pa odoh to ispraviti. Hvala :*

      Izbriši
  9. Hahaha, odlično rečeno! :D Svaki put me nasmije/naživicira razina licemjerja u nekih ljudi. Npr. ista osoba koja će ženu koja je napravila boob job opisati kao opsjednutu, iskompleksiranu, željnu ...nečeg, dok sama lijepi trepavice i nadograđuje nokte. Strašno! :D
    Ma svi smo mi opsjednuti, čak i kad rasčešljamo kosu ili spustimo tvrdoglavi čuperak na vrhu glave koji strši ko telekomunikacijski toranj.

    OdgovoriIzbriši
  10. Ovo je pravo osvježenje, dobro sam se nasmijala (usred vlaka pa su me malo cudno gledali). A upravo idem od zubara, kako grozno od mene kaj sam bila, sramim se! :D

    OdgovoriIzbriši
  11. Draga, svaka ti čast <3 Baš si me nasmijala :D

    OdgovoriIzbriši
  12. LOL, dobar :D
    mislim da je većina nas više opterećena tuđim izgledom nego svojim... čemu inače komentar tipa 'imaš ružan nos, trebala bi ga operirati' :P

    OdgovoriIzbriši
  13. Tek sada vidim da sam bolesna i ozbiljno sam se zabrinula. Od sutra počinjem sa liječenjem: ne perem zube, ne farbam se, ne depiliram se, ne koristim makeup, ne koristim parfem, na posao odlazim u rasparanoj trenerci....držite mi fige da što prije ozdravim !

    OdgovoriIzbriši
  14. Hahahah, predobar post, slatko si me nasmejala. :D

    OdgovoriIzbriši
  15. hahaha..čini se da se ja dobro nosim sa svojom bolesti..ali mislim da ovaj vikend prekidam terapiju i idem se depilirati, šišati i napraviti sve ono što ovaj naš svijet čini bolesnim i grroznim mjestom :P

    OdgovoriIzbriši
  16. Carice :D :D Licemjerne osobe su uvijek najglasnije i ne zabrinjavaj se oko svog nosa, ne izgleda uopće loše :-)
    Nada

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam tri dana spavala radi tog komentara :( Ozbiljno ti kažem da skupljam novac da ga operiram xD

      Izbriši
  17. Ha.ha..
    Hvala ti draga što si me prosvjetlila.Nisam znala da sam poremećena.Idem odmah sutra psihijatru.....
    Zlobnih i zavidnih koliko hoćeš!
    Činjenica je da ovakve komentare najčešće dijele one nezadovoljne svojim izgledom.Što se tiče nosa, ako možeš normalno disati , ne diraj ga.Imaš lijepo lice,lijepe oči,krasne usne i kosu.Ne može baš sve biti za 5.

    OdgovoriIzbriši
  18. Iako sam ja tek usla u 20-e, oduvijek sam voljela modu i sminku tj njegu.
    I zaista pazim na sve-radim sebi sama manikuru, pedikuru, depilaciju, ciscenje lica, njegujem i sisam kosu sama, etc.
    I nekada me "zasmeta" sto cure koje znam uvijek imaju komentare "a sta ce ti to? zasto depiliras ruke? zasto pazis da je sve na mjestu?"
    Da se razumijemo, ne gledam se u ogledalo svake sekunde i nisam opsjednuta, ali volim se sminkati i njegovati jer je to moja strast i ne, ne mislim da je to imalo povrsno jer mi to nije najbitnija stvar na svijetu.
    Ja jednostavno nisam ona zena/cura koja ce reci "pih, nemam ti ja vremena za takve stvari i zato tako izgledam".
    Poanta mog komentara je da ja nemam protiv uredjuje li se netko ili ne, ali smatram da nema potrebe komentirati druge jer je to, na kraju dana, osobni izbor i preferencija!
    I moze reci tko sto zeli, ali uvijek je lijepo vidjeti lijepu, dotjeranu i njegovanu zenu!

    Lijepi pozdrav! ;)

    OdgovoriIzbriši
  19. Draga Martina daj za jednu djevojku oboljelu od dismorfije savjet koju kremu i sta uzeti za nevjerovatno dehidriranu kozu ? Pri tome sam masnokozac sa osjetljivom kozom i nevidjenim porama :( a ljustim se od dehidriranosti :( sta poduzeti ? Da li je clinique surge thirest relief adekvatno rijesenje ? Hvala puno na pomoci

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga, gelaste kreme meni nisu pokazale rezultate, ja bih ti preporučila da uložiš u dobar serum koji će dubinski vlažiti ili kuru avokado uljem. Svaku večer utrljaj kap avokado ulja na vlažno lice umjesto noćne kreme. Nije komedogeno, izuzetno hidratantno ulje koje brzo vraća vlagu. Za Clinique ti preporučam da prvo potražiš tester.

      Izbriši
  20. puno ti hvala draga moja.. pogotovo zato sto nemam novca na bacanje ma ni za osnovno.. takav je period sada ali investirala bih u nesto da spasim lice :( hvala bbeskrajno.. ja se bojim ulja ko vraga zbog masnog lica i bubuljica koje buknu nakon upotrebe bilo kakcog ali tebi vjerujem bas bas takk da ima da prevrnem sarajevo dok ne nadjem to od avokada :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Lješnjak, jojoba, suncokret i avokada se ne moraš bojati. To su nekomedogena ulja i stavlja se 1-2 kapi za cijelo lice. Ništa nema takve lipide osim ulja kao naša koža. Pokušaj barem dok ne dovedeš lice u red.

      Izbriši
  21. K vrapcu, i to čitam baš danas dok mi je pidžama i nomakeup day!!!
    Ali evo, idem odmah skinuti lak s noktiju onda ću biti saaavršena :) :D

    OdgovoriIzbriši
  22. Zakon! hahaha baš sam se nasmijala. I meni bi mogli prigovoriti da sam opsjednuta izgledom s obzirom da brinem o sebi - što je očito dovoljno da me proglase opsjednutom :D

    OdgovoriIzbriši
  23. Super si 👍mislim da je svaki komentar suvišan, ovo mi je popravilo kišno jutro,... inspirativno i taman napisano za svakoga od nas i nekolicinu onih 😂😂😂

    OdgovoriIzbriši
  24. Odličan post...hehehe
    Onda sam definitivno opsjednuta izgledom,pogotovo šminkom...hehe

    OdgovoriIzbriši
  25. neki jednostavno ne uključuju mozak čak ni kada pišu, a bome im fali i kućnog odgoja!
    tebi svalka čast na hrabrosti i da nemaš besanih noći radi tamo nekih nebitnih. qapla'!
    daniela

    OdgovoriIzbriši
  26. Stavila sam hijaluron u nazilabijalne i efekt je grozan. Lice je poprimilo drugi oblik,izgledam kao hrčak. Ok bore su ispeglane no izgledam starije nego prije jer je taj dio lica napuhnut kao da sam podbuhla. Ljudi mi znaju rec da izgledam ko da sam iz kreveta ustala i kao sa su mi zubi nateceni. Uglavnom jako sam nezadovoljna i idem razbijat filer. Valjda sam ja jedna od rijetkih koja je nezadovoljna,ali moj oblik lica gori je nego ikad

    OdgovoriIzbriši