Gerantofobija i anti-age pojam

Posted by Dear Skin at 00:35


Znate li što je GERONTOFOBIJA?

Iracionalan strah od starenja i starih ljudi. Živimo u vremenu kada su se mnoge ljudske i normalne vrijednosti okrenule. Doživljavamo da nas se svakodnevno promatra kritičkim pogledima, kako u važnim životnim situacijama tako i u nebitnim. Usudila bih se reći kako nam današnje društvo ne dozvoljava dostojanstveno starenje i nameće strah od bora, opuštene kože, narušenog izgleda i bolesti.


Proizvođači anti-aging krema itekako koriste današnju situaciju u kojoj smo sve pomalo gerantofobične i bombardiraju nas raznim preparatima spustim obećanjima : tvrde da će nam se lice pomladiti nekoliko godina pa čak i desetljeća, ukloniti znakovi starenja poput mrlja, linija i čvrstoće.
Moram li posebno pisati kako zarađuju milijarde dolara na našoj slabosti?

Što je zapravo pojam anti-age ?

Anti-age je zapravo masovni pokret kozmetičke industrije, medicinskih usluga i nas klijenata posvećenih ublažavanju posljedica starenja i prevenciji.

Popis anti-age sastojaka je danas golem. Za mnoge je dokazano da djeluju protiv starenja: retinol, aha kiseline, antioksidanti (a,c,e vitamini), hijaluronska kiselina, q10, zeleni čaj, ulje divlje ruže, shea maslac, argan i tako dalje. Ima ih mnogo i svi su redom korisni za kožu, ali na što obratiti pozornost i što je zapravo istina?

1.POSTOJE LI ANTI-AGE KREME?

Ne, ne postoje. Ni jedna krema koja ima oznaku "anti age" nije isključivo namijenjena zreloj koži niti ima sastojke koji bi naštetili mlađoj.

Dat ću samo neke primjere :

- retinol, čest sastojak u antiage preparatima,prvenstveno je namijenjen tinejđerima koji imaju problema sa aknama i problematičnim licem. Tek kasnije se otkrilo da djeluje i na peglanje bora.
- C vitamin kao i ostali antioksidanti, djeluju na bore, no zar i mlađoj koži nisu potrebni vitamini i antioksidanti??
-hijaluronska kiselina, sastavni dio našeg tijela i vremenom se gubi iz organizma. Preparati koji ju sadrže vračaju vlažnost koži, a ona je itekako potrebna i mlađem licu.
- UV zaštita kojom radimo prevenciju starenja, potrebna je svima bez obzira na godine.
-ulja poput divlje ruže, argana,makadamije itd koja se koriste kod antiage njege, nema razloga da ne koriste i mlađe osobe jer svako od njih ima dodatnih beneficija za kožu.
-AHA kiseline, isto kao kod retinola, prvenstveno se koriste kod problematičnog lica, sprečavanja dehidracije, a potom i na peglanje finih linija.




2. KADA KRENUTI S ANTI-AGE PREPARATIMA:

Nema dobne granice drage moje, dokazano je da već nakon 20-te godine započinje proces starenja i dalje sve ovisi o genima , hormonima, načinu života, podneblju  u kojem živimo, prehrani, ali i o pravilnoj njezi i prevenciji.

Dakle, imate li 25 godina ili 40 potpuno je svejedno, sve ovisi u kakvom je stanju Vaša koža i da li primjećujete znakove starenja.

3. ANTI AGE FILERI ILI PUNJAČI ZA BORE

Kada sam pisala o nazolabijalnim borama u ovom postu, primjetila sam da su bolna točka mnogim ženama. Na tržištu se nude mnogi "čudotvorni" punjači i fileri koji se nanose direktno u bore i prodaju po nemalim cijenama.

Pliz, nemojte biti naivne, takvi proizvodi će Vam slabo pomoći. Naša fizionomija lica je takva da se godinama obrazi spuštaju prema dolje i produbljuju bore. 

Osobno sam isprobala mnogo takvih obećavajućih proizvoda i za mene je to obično bacanje novca i marketinški trik. 


4. ANTI AGE ŠAMPONI, KREME ZA RUKE I SLIČNO

Kako kozmetička industrija napada naše slabosti tako se pojavljuju razni proizvodi s oznakom "anti age".

Može li šampon pomladiti kosu? Koliko sam upućena, kosa do malo iznad uha se smatra tzv "živom" kosom, sve duže je tzv "mrtva" kosa koja se teško može obnoviti. 
Kosa kao i nokti nema živce niti kapilare i osim  proteina zvanog keratin (vrsta proteina koji izgrađuje nokte i vanjski sloj kože) rijetko koji sastojak može izgraditi vlas. Jedan od načina je brazilsko feniranje o kojem možete više pročitati u ovom postu.
Ljepotu i zdravlje kose postižemo  tretiranjem vlasišta odnosno  folikula u kojima kosa raste, kao i brigom o zdravlju.

Anti age krema za ruke?? 

Marketinški trik, ubaci se poneki sastojak kao na primjer UV filter i samim time proizvod se plasira pod nešto anti aging što je istina ali u smislu prevencije koja je potrebna svakoj koži.

5.ZAKLJUČAK:

Nema anti age krema niti preparata koji nisu pogodni za bilo koju dob. Problem je što se zrelom kožom većinom smatra suha koža, pa su obično anti-age kreme redom premasne i prebogate.

Kod odabira anti age preparata, ključno je stanje kože.

6. ŠTO MOŽE POMOĆI:
Puno sam o tome pisala, ali nije na odmet ponoviti: hidratacija, zaštita od UV zraka i preparat s jakom koncetracijom za noćnu njegu. Ja osobno najviše vjerujem u retinol, ali bez obzira na koji se sastojak odlučite, bitna je kvaliteta proizvoda i redovita primjena. Kod mnogih krema, učinak je vidljiv tek za godinu dana redovite upotrebe.

Ostale postove o njezi kože možete pročitati na slijedećim linkovima:





Vjerujete li u natpise anti-age, patite li od gerantofobije?










40 komentari:

  1. Pa vala dobro si napisala…. pogotovo ovo za mlade cure od 25 sa borama koje nemaju dosta starije žene…. ova era solarija nikako da stane, a mislim da je, uz druge faktore, definitivno jedan od glavnih razloga nastanka bora…..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Apsolutno se slažem, baš sam danas prolazila pored jednog salona s solarijima i iznenadila se kolika je gužva. Šteta, solarij toliko uništava kolagen i postaruje kožu :(

      Izbriši
  2. Deset godina u marketingu me je naucilo da se dobro cuvam istog :)) Na kraju se sve svodi na jednu veliku sarenu laz pa ako ne umes da tumacis sastojke ili nosis roze naocari..heh..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moram priznati da još uvijek nasjedam na svašta, nikako da skinem te ružičaste naočale, bojim se da bi mi pogled bio prebrutalan :/

      Izbriši
  3. ooo da i to kakav geranofob :D Kao jos uvijek nisam u anti ageing skupini, a imam bore oko ociju, na celu, i to u zadnjih godinu dana bas jako izrazene. Vjerujem da je to od stresa, bolesti i opcenito nacina zivota :( Lice cistim temeljito i redovito, kreme, serume i okoloocne pomadice takodjer koristim, maske pilinge, ma valjda sve ikad :D sad se bojim da cu pokleknuti marektinskim trikovima i uzeti nesto anti age pa cu provesti test kroz mj dana da vidim koliko lazu haha
    Marina

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Žao mi je da ti je stres i bolest naštetila izgledu, vjerujem da ćeš poduzeti sve mjere d to saniraš a posebno da usporiš tempo života.

      što se tiče anti-age, nije da lažu skroz, samo izaberi ono najučinkovitije :))

      Izbriši
  4. Jednom sam gledala dokumentarac na bas tu temu. dermatolog je radio experimente i onda provjeravao s posebnom vrstom kamere da vidi ostecenje koze na licu nakon suncanja. Jdina krema koja je smanjila stetu na kozi je imala retinoic acid i to je bila na recept lijecnika s nesto vecom koncentracijom. ne sjecam se tocno koja je koncentracija bila. od tada ti uglavnom znam- hidratacija izvana i iznutra, spf dovoljan , ali ne da potpuno zaustavi aktivaciju Dvit. Inace sam sva sumnjicava, a tim vise sto sam studirala biologiju i sjecam se dugih razgovora s kolegicama o tome kako kremice djeluju na nivou stanica i stanicnih procesa , itd. I na kraju smo zakljucile da ti je to sve samo da se plati vise i nekome napune dzepovi :-/

    A sto se tice solarija, nikako se ne upustam u te stvari jer je to toliko stetno - vec nam ovdje stalno pokazuju intervjue s osobama koje jako uzivaju sunce - prirodno ili umjetno i dobile maligni melanoma :-(
    Otkako zivim na sjeveru kontinenta, preferiram English Rose ten. A kad se sjetim maslinovog ulja i przenja na mediteranu kao mala, jeza me uhvati.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. O da, retinol kako sam napisala je valjda jedino u što potpuno vjerujem i što je potvrđeno mnogim istraživanjima i testovima. Ipak, nije ni svaka krema s retinolom niti svaki oblik jednak pa i tu postoje marketinški trikovi.
      Solarij- nećuni komentirati, nekoliko puta sam u postovima apelirala protiv njega i nadam se da će se žene napokon opametiti i izbjegavati takve stvari.

      Izbriši
  5. Brilijantan tekst Martina, oduvala si me, svaka čast i skidam kapu! Plašim se starenja, privalači me sve na čemu piše ant-age. Svesna sam da kreme utiču toliko da poboljšavaju stanje kože, onosno da se vidi razlika između negovane i zapuštene kože. Sam proces starenja ne možemo da sprečimo, ali možemo da se trudimo da ne mislimo to tome :D Fobična sam, ali od sebe kao stare, ne od starih ljudi :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Mrs Fox, vječito pitanje o anti age: kada, kome, zašto?? Slažem se da proces ne možemo zaustaviti ali možemo jako utjecati načinom života i pravilnom njegom

      Izbriši
  6. Joj anti age kreme za ruke....to mi je oduvijek bilo smiješno :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Presmješno, dobro da još ne postoje anti age kreme za stopala :D

      Izbriši
    2. ima i toga :D , vidjela ja u dm-u :D
      ma sve je anti-age ,čovječe već smo trebale bit mumificirane koliko toga ima :D

      Izbriši
  7. Super recenzija. Anti-age ne postoji. Ja sam pocela svoju njegu lica sa trinaest godina, uvijek sve po PS-u. Rutina mi je od onda ista, a od tarda je prosla 21 godina. Maske za lice i kreme za oko ociju koristim redovito od 13-e. Lice mi je njegovano ali sa nazolabijalnim borama( ne dubokim, ali s jedne strane izrazenijom jer spavam na toj strani, i s vremenom se lice guzva. Tu naviku pokušavam promijeniti i često spavam na leđima.)
    Imam i lagane borice oko očiju, podočnjake sve tamnije, problema s kožom sve vise a koristim samo prirodne preparate. Zaključak je da treba dostojanstveno stariti i ne vjerovati reklamama.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moram ti priznati da sam i ja jako rano počela s rutinom, no eto svega: bora, podočnjaka, umorne kože..Starenje se može malo odgoditi ali treba dostojanstveno prihvatiti svaku boru.

      Izbriši
  8. Odličan post, svaka čast! U anti-age preparate ne verujem i mnogo mi se više sviđa podela kozmtičkih proizvoda isključivo prema stanju kože, nevezano za godine.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala, tako bi trebalo biti, jedino je tako pravilno: njega prema stanju kože a ne po godinama.

      Izbriši
  9. Također su mi smiješne anti-age kreme za ruke, a i šamponi i slični proizvodi. :) Ne koristim još anti-age kreme, a i kad počnem svakako ću dobro paziti što uzimam i čemu vjerujem...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Srećom, danas ima puno recenzija i iskustva na internetu pa možemo napraviti što bolji izbor.

      Izbriši
  10. sjetila si me sad reklame za Niveu pred par godina, kad su tvrdili da mijenja dnk strukturu. pa im je valjda netko rekao da to nije baš dobra reklama (niti istinita) pa su promijenili reklamu.
    svjesna sam bombardiranja i zaplašivanja, sve je postalo anti age, to je valjda trenutno hit fraza, ako i "ekološki" ,"zeleno" i "prirodno".
    promijenila sam neke rituale s godinama, mogla bih i više ali mi se ne da/nemam para/nije mi bitno.
    ne vidim se glatkog lica s 40, 50 ili koliko već. očekujem da se moje tijelo mijenja, kao i moj um, i ne želim tijelo curice. ublažiti, a ne zaustaviti procese..
    u biti je zanimljivo, curice se sve ranije gura u svijet odraslih žena; šminka, ponašanje, odjeća, prenaglašena seksualnost, a onda kad postaneš žena, cijelo društvo te tjera da budeš bez bora, celulita, zategnutog lica i tijela. industrije nas tjeraju da budemo nezadovoljne, u bilo kojem razdoblju života.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jooj te reklame, kolikima sam se nasmijala od srca. Firme itekako koriste našu osjetljivost na izgled i svašta nam napričaju :D

      Ov za curice se potpuno slažem, žele biti ozbiljnije, starije, kasnije mlađe i tako..uvijek moramo biti preopterečene izgledom, užas u kakvom vremenu živimo.

      Izbriši
  11. Bas si zasluzeno beauty blogerica godine! Jako kvalitetan post!

    OdgovoriIzbriši
  12. Meni su najsmjenije one cure od nekih 25 koje vec imaju vidne bore, a izjavljuju kako njima ne treba krema protiv bora jer zaboga na toj nekoj kremi pise 30+, pa se kao boje da im ne naskodi.
    Kako ce im naskoditi, izborati se sigurno nece jos vise nego sto jesu.
    E, to su te neke predrasude kod nas koje mene jako nerviraju, ali iskreno necu da se nerviram da ne dobijem bore hahaha. :-)
    Moram priznati iako nisam gerantofob itekako me je strah starenja jer jako ce mi tesko pasti trenutak kada moj mladi duh ne bude vise bio u skladu sa mojom spoljasnoscu i sigurno cu nastojati taj proces usporiti kada za to dodje vrijeme. Ne libim se estetske hirurgije kada je sa mjerom i ukusom.
    Od solarija se gnusam i jako mi je zao svih tih curica sto se vec od 14-15 krenu kvarcati i sto ce sa 30 vec biti smezurane ako nastave tim tempom. Neke vec vidjam na kojima je solarijum ostavio nepopravljivu stetu. :-(
    Odlican post :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kao da sam ja napisala: nema mi smješnije koliko žene gledaju one godine označene na pakiranjima i zaista ,isle kako krema zna koliko je koža stara.

      To je totalni marketinški trik a što se tiče predrasude da će krema napraviti štetu ako nije za njihove godine toliko ne krivim jer smo zaista bombardirane raznim savjetima i člancima.
      štosetiče solarija, tu se neam što dodati, nadam se da će ih zakonom ukinuti :P

      Izbriši
  13. ja se uopće ne zamaram time. Najviše brige dajem hidrataciji i prestala sam masakrirat mitesere. A bore, prije ili kasnije će doći što god da ja radila. Bolje da ostarim dostojanstveno i pažnju posvetim drugim stvarima na koje mogu utjecat.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odličan stav! Uostalom, hidratacija je ključ svega i kada poradimo na njoj, 80 posto toga je riješeno.

      Izbriši
  14. Negde sam procitala kako se nocu savetuje posle ciscenja/skidanja sminke samo umivanje lica hladnom vodom, i eventualno neki tonik, a da se izbegava nanosenje masnih i teskih krema jer koza ima tu sposobno da se sama regenerise. Sta mislis o tome?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znam za tu teoriju, mislim da je to Dr Hauscka filozofija. Iskreno, ja takav režim mogu izdržati jedino ljeti kada se nesnosno znojim, inače, moje osobno mišljenje je da kožu treba noću nahraniti i regenerirati obzirom da je preko dana pod stresom: isušivanje, makeup, vanjski čimbenici...ali ne nužno masnim i teškim kremama već adekvatnom hidratizacijom.

      Izbriši
    2. preporuka je jednom od dva puta tjedno lice preko noći ostaviti bez ikakve kreme. Čisto da se "odmori" od svih krema i da se koži dopusti da se malo regenerira sama.
      to prakticiram i poslije se serum zaista brže upije.

      Izbriši
    3. Ja recimo popodne ostavim lice bez ičega sve do spavanja, to je otprilike 6-7 sati. Noću nemogu bez hidratacije, ujutro se probudim kao suha smokva :P

      Izbriši
  15. Jako kvalitetan i poucan clanak!

    Imam tek 21 godinu, a blijedu i sivu kozu s ogromnim podocnjacima, sto je posljedica dugogodisnje borbe sa anemijom. :(
    Misljenja sam da na kozu utjece sve, od prehrane, stresa, bolesti, genetike itd i da na to ne mozemo previse utjecat, ali uvijek je lijepse vidjeti njegovanu kozu makar bila i prekrivena borama od one koja to nije.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. siva koža je nedostatak dehidracije, sivilo se javlja kada koža izgubi svoju elastičnost, to nije zbog slabokrvnosti već loše prehrane i njege. Moja preporuka ti je da potražiš hidratantnu kremu koja će ti odgovarati i svako jutro i večer odvojiš minutu za masažu dok ju nanosiš. vjeruj mi da će ti se vratiti zdrava boja i sjaj kada joj vratiš elastičnost.

      Izbriši
  16. Ne patim od ove fobije. Ne razmišljam o starenju. Njegujem i duh i tijelo i dobro se osjećam. Mislila sam kako ću biti stara sa 30. a zapravo sada živim najbolje godine. I vjerovatno će tako biti i kasnije. Nisam opterećena reklamama i svime oko sebe, mada bi voljela koju kilicu manje. Ali dobro... :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bravo Mirna, ja moram još neke kockice posložiti u glavi da budemo na istoj valnoj duljini :D

      Izbriši
  17. Ha,haha, anti age pasta za zube...mislim da smo si velikim dijelom same krive jer padamo toliko pod utjecaj marketinga...i većina žena s trideset već kukaju da su stare...a s druge strane se primjerice majčinstvo često danas odgađa sve do te dobi...malo je to sve poremećeno ako mene pitaš :/

    OdgovoriIzbriši
  18. Mislim da njega utječe na izgled lica. Imam u svojoj okolini ljude koji se nikada nisu mazali kremama i one koji to rade 30-40 godina i razlika između njih se doslovno drastično primjeti. Nije da će osoba od 65 godina izgledati kao da joj je 35 koliko god se njegovala, ali može zadivljujuće lijepo i njegovano izgledati. Ja se ne bojim samih bora i starenja kao nekakvog procesa života, ali ne želim izgled oronulosti i istrošenosti lica. Što se tiče kremi za ruke, njih koristim samo radi hidratacije i to vrlo neredovito, a ni ne želim ni da imaju anti-age učinak jer su mi najljepše ruke na ženi koje su malo naborane i koščate. Djeluju profinjeno. A solariji su mi neshvatljivi, nisam nikada ni bila ni u jednom. Sunčanje ne volim. Preplanulost mi nije lijepa nikakva, a pogotovo ne umjetna. I to je sve smiješno što je moderno i lijepo u nekome vremenskom razdoblju. Prije su npr. siromašni koji su morali na polju raditi bili preplanuli, a bogati bijeli zaklonjeni suncem, pa je to bilo kao lijepo, a onda se sve preokrenulo. Bogati si mogu i preko zime ako hoće priuštiti odmor negdje pod vrelim suncem, dok radnička klasa šljaka u nekim polumračnim uredima itd. Pa onda su svi zabrijali kako je potamnjeni ten lijep. Novac stvarno oblikuje svijet i svijest. Čak i kada nismo svijesni toga :). Super ti je ovo post. Ne treba se baš bojati starosti. Znamo što nas čeka poslije nje. Naspram toga, smiješno mi je sa čime se sve zamaramo u životu. :) Ja koristim kreme, serume i sve te stvari i jako to volim, ali ne želim plakati pred ogledalom i gledati se stalno kako mi se odraz mijenja, a pravi život prolazi pokraj mene. Njegovano, ali ne pretjerano mlađe od moje kronološke dobi. To mi se sviđa. Najdostojanstvenije je.

    OdgovoriIzbriši
  19. ništa neće postarati kožu kao sunce, ali ni nikotin joj nije prijatelj... premda mislim da geni imaju jako veliku ulogu
    trebamo se prestati bojati odraza u ogledalu, zar zbilja sa 60 trebamo izgledati kao da nam je 40? ili čak manje?

    OdgovoriIzbriši